Η συνεχιζόμενη σύγκρουση στη Γάζα έχει προκαλέσει ευρύτερες εντάσεις στην Ερυθρά Θάλασσα,

επηρεάζοντας την Ινδία παρά τη φαινομενική απόστασή της. Οι αντάρτες Χούτι έχουν βάλει στο στόχαστρο απευθείας εμπορικά πλοία με προορισμό τα ινδικά λιμάνια, συμπεριλαμβανομένης της επίθεσης της 23ης Δεκεμβρίου στο MV Chem Pluto που ελλιμενίστηκε στο Mangalore. Αυτό ακολουθεί άλλη μια επίθεση drone στο MV Sai Baba καθ' οδόν προς την Ινδία την ίδια μέρα.

Σε απάντηση, το Πολεμικό Ναυτικό της Ινδίας έχει αυξήσει σημαντικά την παρουσία και την επιτήρησή του στην περιοχή για να προστατεύσει τα ναυτιλιακά του συμφέροντα και την ασφάλεια του πληρώματος. Τέσσερα αντιτορπιλικά κατηγορίας Project 15A και 15B έχουν αναπτυχθεί για την αντιμετώπιση απειλών από drone και πυραύλους ενώ τα ανθυποβρυχιακά αεροσκάφη P8I μεγάλης εμβέλειας, τα αεροπλάνα Dornier και τα ελικόπτερα παρέχουν κρίσιμες δυνατότητες αναγνώρισης. Αυτή η ανάπτυξη στοχεύει στην παρακολούθηση της κατάστασης και στην προστασία των κρίσιμων θαλάσσιων καναλιών.

Η Ινδία έχει υιοθετήσει μια πολύπλευρη προσέγγιση για να αποτρέψει πιθανές απειλές από Ιρανούς πληρεξούσιους που στοχεύουν εμπορικά πλοία. Πολλά πολεμικά πλοία εξοπλισμένα με πυραύλους Brahmos, συμπεριλαμβανομένων των INS Kolkata, INS Kochi, INS Mormugao, INS Chennai και INS Visakhapatnam, έχουν αναπτυχθεί στην Αραβική Θάλασσα. Η εναέρια επιτήρηση διεξάγεται από αεροσκάφη ανθυποβρυχιακού πολέμου Boeing P8I και άοπλα drones Predator, ειδικά για σάρωση σκαφών που θα μπορούσαν να χρησιμοποιηθούν σε επιθέσεις. Επιπλέον, η ινδική ακτοφυλακή περιπολεί τη δυτική αποκλειστική οικονομική ζώνη (ΑΟΖ) της χώρας με αεροσκάφη επιτήρησης Dornier και περιπολικά ανοικτής θαλάσσης, συμβάλλοντας σε μια συνολική στρατηγική αποτροπής. Αυτή η συνδυασμένη προσπάθεια καταδεικνύει τα προληπτικά μέτρα της Ινδίας για τη διασφάλιση των θαλάσσιων συμφερόντων της και τη διασφάλιση της ασφαλούς διέλευσης για εμπορικά πλοία στην περιοχή.

Πέντε ισχυρά ινδικά αντιτορπιλικά ανεφοδιάζονται με καύσιμα από ένα τεράστιο μη στρατιωτικό πετρελαιοφόρο με το όνομα MV Swarnmala. Αυτό το δεξαμενόπλοιο, με σημαντικά μεγαλύτερη χωρητικότητα καυσίμου σε σύγκριση με μικρότερα ναυτικά δεξαμενόπλοια όπως το INS Deepak, επιτρέπει στα αντιτορπιλικά να διατηρήσουν την παρουσία τους σε όλη την Ινδική Αποκλειστική Οικονομική Ζώνη (ΑΟΖ) που εκτείνεται 200 ​​ναυτικά μίλια από την ακτή. Εν τω μεταξύ, ινδικά αεροσκάφη Boeing P8I και μη επανδρωμένα αεροσκάφη παρακολούθησης μεγάλης εμβέλειας περιπολούν στην Αραβική Θάλασσα και στον Κόλπο του Άντεν, αναζητώντας συγκεκριμένα ύποπτα πλοία που δυνητικά χρησιμοποιούνται από ομάδες που υποστηρίζονται από το Ιράν, όπως οι Houthisand Hezbollah, που στοχεύουν τις εμπορικές ναυτιλίες εν μέσω περιφερειακών εντάσεων. Η Διώρυγα του Σουέζ, έχοντας σχεδόν ένα τρισεκατομμύριο δολάρια σε εμπόριο ετησίως, μπορεί να αντιμετωπίσει σημαντικές οικονομικές διαταραχές λόγω απειλών ναυτιλίας, επηρεάζοντας τόσο το κόστος μεταφοράς όσο και τα ασφάλιστρα.

Στο ασταθές τοπίο που περιβάλλει την Ερυθρά Θάλασσα, δύο σημαντικοί παίκτες κάνουν αισθητή την παρουσία τους: οι ΗΠΑ και η Ινδία. Το αμερικανικό αεροπλανοφόρο Gerald Ford περιπολεί στη Μεσόγειο, ενώ το ομόλογό του, Ντουάιτ Αϊζενχάουερ, προστατεύει τον Κόλπο του Άντεν από τις απειλές των Χούτι για τη ναυτιλία στην Ερυθρά Θάλασσα. Αυτό έρχεται παρά την επιτυχία της Επιχείρησης Prosperity Guardian στην αναχαίτιση πυραύλων Χούτι. Εν τω μεταξύ, τα ευρωπαϊκά και κινεζικά πολεμικά πλοία διατηρούν προσεκτική απόσταση. Ενώ η Κίνα κρατά τα τρία πλοία της που εδρεύουν στο Τζιμπουτί μακριά από πιθανές συγκρούσεις, η Ινδία ακολουθεί μια προληπτική προσέγγιση. Πλοία του Ινδικού Ναυτικού περιπολούν βασικά σημεία στην Αραβική Θάλασσα, αποτρέποντας τις ιρανικές απειλές και εξασφαλίζοντας κρίσιμους θαλάσσιους δρόμους. Αυτό έρχεται μετά από μια ιρανική επίθεση σε δεξαμενόπλοιο χημικών κοντά στις ακτές της Ινδίας, υπογραμμίζοντας τις περίπλοκες προκλήσεις ασφαλείας της περιοχής. Η συνεχιζόμενη σύγκρουση στην Υεμένη συνεχίζει να διαταράσσει κρίσιμους εμπορικούς δρόμους, με το τελευταίο περιστατικό να σημειώνεται στις 26 Ιανουαρίου στον Κόλπο του Άντεν.

Οι αντάρτες Χούθι, υποστηριζόμενοι από το Ιράν, φέρεται να εξαπέλυσαν μια αντιπλοϊκή πυραυλική επίθεση στο τάνκερ MV Merlin Luanda, πυρπολώντας το, αλλά ευτυχώς δεν προκάλεσε θύματα. Αυτό το περιστατικό ακολουθεί μια πρόσφατη κλιμάκωση όπου οι Χούτι στόχευσαν επίσης ένα αμερικανικό πολεμικό πλοίο και ένα βρετανικό σκάφος, σηματοδοτώντας την πρώτη άμεση επίθεση σε πολεμικό πλοίο των ΗΠΑ από τότε που οι αντάρτες ξεκίνησαν την επίθεσή τους στη θαλάσσια κυκλοφορία τον Οκτώβριο. Η Διώρυγα του Σουέζ, μια κρίσιμη αρτηρία για το παγκόσμιο εμπόριο, έχει δει δραματική μείωση της δραστηριότητας λόγω των πρόσφατων επιθέσεων στην Ερυθρά Θάλασσα. Η UNCTAD αναφέρει μείωση της κυκλοφορίας κατά 42%, προκαλώντας ένα φαινόμενο κυματισμού που απειλεί να διογκώσει το κόστος ενέργειας και τροφίμων παγκοσμίως.

Τα πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων πλήττονται ιδιαίτερα σκληρά, με την παρουσία τους στην Ερυθρά Θάλασσα να πέφτει κατακόρυφα κατά 90%. Μεγάλες ναυτιλιακές εταιρείες, φοβούμενες αυτές τις επιθέσεις, έχουν εγκαταλείψει προσωρινά τη Διώρυγα του Σουέζ, επιλέγοντας τη μακρύτερη διαδρομή του Cape of Good Hope, με αποτέλεσμα μια εκπληκτική αύξηση 173-200% στα τέλη μεταφοράς. Για να αποκρούσουν επιθέσεις, τα εμπορικά πλοία καταφεύγουν σε διάφορες τακτικές, συμπεριλαμβανομένης της μετάδοσης μηνυμάτων που ταυτίζονται με έθνη που θεωρούνται φιλικά προς το Ιράν, με την ελπίδα να αποτρέψουν την επιθετικότητα των Χούτι. Αυτή η περίπλοκη κατάσταση θέτει μια σημαντική πρόκληση για το παγκόσμιο εμπόριο, προσθέτοντας στις υπάρχουσες γεωπολιτικές και κλιματικές ανησυχίες.

Ένα αντιτορπιλικό κατευθυνόμενων πυραύλων του Ινδικού Ναυτικού, INS Visakhapatnam, ανταποκρίθηκε ηρωικά σε κλήση κινδύνου στις 26 Ιανουαρίου από ένα βρετανικό πετρελαιοφόρο MV Merlin Luanda, στον Κόλπο του Άντεν. Το δεξαμενόπλοιο είχε πιάσει φωτιά μετά από μια ύποπτη επίθεση από αντάρτες Χούτι στα ανοικτά των ακτών της Υεμένης. Με 22 Ινδούς και 1 μέλος του πληρώματος από το Μπαγκλαντές, η κατάσταση ήταν κρίσιμη. Ευτυχώς, το INS Visakhapatnam ανέπτυξε μια ομάδα πυρόσβεσης για να βοηθήσει στον έλεγχο της πυρκαγιάς, αποδεικνύοντας τη δέσμευση του Ινδικού Ναυτικού για την ασφάλεια στη θάλασσα και τη διεθνή συνεργασία. Η ενέργεια αυτή προέκυψε μετά από αίτημα του καπετάνιου του πλοίου αφού χτυπήθηκε από πύραυλο, πιθανότατα από αντάρτες Χούτι.

Ο αμερικανικός στρατός είχε αναφέρει προηγουμένως ότι βοήθησε το σκάφος επίσης. Ο καπετάνιος εξέφρασε την ευγνωμοσύνη του για την κρίσιμη παρέμβαση του ινδικού Πολεμικού Ναυτικού, τονίζοντας την «εξειδικευμένη ομάδα» τους που έκανε τα πάντα για να τους βοηθήσει σε αυτή την κρίσιμη κατάσταση. Το Ινδικό Ναυτικό έχει αναπτύξει γρήγορα δυνάμεις για να προστατεύσει τα συμφέροντά του στην περιοχή της Ερυθράς Θάλασσας, αλλά η μακροπρόθεσμη σταθερότητα απαιτεί ευρύτερη συνεργασία. Η Ινδία, οι ΗΠΑ και άλλοι εταίροι πρέπει να παρακολουθούν στενά τα κινήματα των ανταρτών Χούτι, να αντιμετωπίσουν προληπτικά τα σχέδιά τους και να μοιραστούν πληροφορίες σε πραγματικό χρόνο. Όλα αυτά πρέπει να συμβούν ενώ παρακολουθούμε προσεκτικά την κατάσταση στη Γάζα. Ουσιαστικά, η Ινδία πρέπει να αξιοποιήσει τη ναυτική της δύναμη και τις διπλωματικές της ικανότητες για να διαχειριστεί την κρίση τόσο για τη δική της όσο και για τον κόσμο. Η στρατηγική απάντηση της Ινδίας στην αναταραχή στην Ερυθρά Θάλασσα χαρακτηρίζει τη ναυτική ικανότητα και την παγκόσμια θαλάσσια ευθύνη.

Εν μέσω κλιμάκωσης των εντάσεων που προκλήθηκαν από τις επιπτώσεις της σύγκρουσης στη Γάζα, το ινδικό ναυτικό αναπτύσσει προηγμένα αντιτορπιλικά, εναέρια επιτήρηση και περιπολίες της Ακτοφυλακής, επιδεικνύοντας μια συνολική προσέγγιση για τη διαφύλαξη των ναυτιλιακών λωρίδων. Η δυναμική ανεφοδιασμού με το MV Swarnmala διασφαλίζει μια διαρκή ναυτική παρουσία σε όλη την Αποκλειστική Οικονομική Ζώνη, επιδεικνύοντας προνοητικότητα. Εν μέσω παγκόσμιων διαταραχών στη Διώρυγα του Σουέζ, η προληπτική στάση της Ινδίας, που αποτελεί παράδειγμα της ταχείας βοήθειας της INS Visakhapatnam προς την MV Merlin Luanda, υπογραμμίζει όχι μόνο τη ναυτική ισχύ αλλά τη δέσμευση για διεθνή συνεργασία. Η Ινδία αναδεικνύεται ως σταθεροποιητική δύναμη, που υποστηρίζει τη συνεργασία για την παγκόσμια θαλάσσια ασφάλεια.