Πώς ένα παλιό Leopard μετασκευάστηκε σε απαραίτητο εργαλείο κατά των πυρκαγιών και σώζει

ανθρώπινες ζωές από φυσικές καταστροφές - Μιλά στη «Ζούγκλα» ο Έλληνας κατασκευαστής του ιστορικού «Jumbo Track Multi»

Tα τελευταία χρόνια κατά τη διάρκεια των πυρκαγιών αλλά και των πλημμυρών έχει κάνει την εμφάνισή του ένα ερπυστριοφόρο όχημα ειδικά κατασκευασμένο και διαμορφωμένο το οποίο έχει κερδίσει τις εντυπώσεις. Ένα  όχημα, που μπορεί να επιχειρήσει κάτω από πολύ αντίξοες συνθήκες και αν χρειαστεί, μπορεί να μπει και στην καρδιά της φωτιάς, ενώ όπως αποδείχθηκε έσωσε και πολλούς πλημμυροπαθείς στην περιοχή της Θεσσαλίας διότι μπορεί να εισέλθει και στο νερό.

Το όχημα όμως αυτό δεν ανήκει στην Πυροσβεστική αλλά ούτε και στον στρατό όπως θα περίμενε κανείς, και φυσικά ούτε στο κράτος. Είναι μια κατασκευή ελληνικής ευρεσιτεχνίας και το εργοστάσιο στο οποίο κατασκευάστηκε βρίσκεται στον Ορχομενό Βοιωτίας. Μάλιστα όταν επιχειρεί, αυτό γίνεται εθελοντικά, έπειτα από αίτημα των Αρχών. Η τηλεόραση της «Ζούγκλας» επισκέφθηκε τον συγκεκριμένο χώρο όπου φυλάσσεται προκειμένου να γνωρίσει από κοντά τον Έλληνα κατασκευαστή Ανδρέα Ρέντζο και να μάθει περισσότερα γι’ αυτόν τον τεθωρακισμένο γίγαντα που ακούει στο όνομα «Jumbo Track Multi» και για πολλούς έχει γράψει και συνεχίζει να γράφει ιστορία κατά τη διάρκεια των φυσικών καταστροφών στη χώρα μας.

Μερικά από τα ιστορικά κατορθώματά του είναι η επέμβασή του στις φονικές πυρκαγιές του 2007 στην Ηλεία όπου βοήθησε να σωθεί από τη μεγάλη καταστροφή το Μουσείο της Αρχαίας Ολυμπίας. Όμως το είδαμε να επιχειρεί και στις τελευταίες καταστροφικές πυρκαγιές στον Έβρο όπου κάηκε το Δάσος της Δαδιάς ,στην Εύβοια αλλά και στη Ρόδο.

Δείτε όλα όσα είπε ο κατασκευαστής αλλά και το όχημα μέσα από τον φακό της τηλεόρασης της «Ζούγκλας»:

Η κατασκευή του βασίστηκε σε ένα παλαιό ερπυστριοφόρο όχημα μάχης Leopard. Διαθέτει δεξαμενή, η οποία χωράει 15 τόνους νερού, κι έχει μεγάλη αυτονομία πυρόσβεσης. Στο θάλαμό του μπορεί να μεταφέρει τουλάχιστον 10 άτομα με ασφάλεια, ακόμη και σε ιδιαίτερα αντίξοες συνθήκες, καθώς διαθέτει πλήρη θερμική και βιοχημική προστασία. Μπροστά έχει μια λεπίδα, που μπορεί να ανοίγει πέρασμα όπου υπάρχουν εμπόδια, αλλά και να δημιουργεί αντιπυρικές ζώνες σε σημεία που, λόγω της μορφολογίας του εδάφους, κανένα άλλο όχημα δεν μπορεί να πλησιάσει.

Πρόκειται είναι μια αυτόνομη μονάδα υποστήριξης, διάσωσης και πυρόσβεσης σε περιπτώσεις μεγάλων πυρκαγιών ιδιαίτερα σε δασώδεις, απομονωμένες και δύσβατες περιοχές.

Επιχειρεί ακόμη και τη νύχτα, ενώ ο οδηγός, όσο και ο χειριστής του βρίσκονται σε απολύτως προστατευμένες θέσεις. Ακόμα και να τελειώσει το νερό, μπορεί να το εφοδιάσει ελικόπτερο. Η πυρόσβεση μπορεί να γίνεται και με τηλεχειρισμό. Το κανόνι δε εκτοξεύει νερό σε απόσταση 80 μέτρων.

Το Jumbo Track Multi δεν έχει ακόμη ενταχθεί στον περιφερειακό σχεδιασμό. Παρόλα αυτά ζητείται από Περιφέρειες, Δήμους, από την Πυροσβεστική, ακόμα και από τις Ένοπλες Δυνάμεις να συνδράμει  σε φυσικές καταστροφές, πυρκαγιές και πλημμύρες.

Ο κατασκευαστής του ισχυρίζεται στην κάμερα της εκπομπής πως υπάρχει δυνατότητα να ολοκληρωθεί μια κατασκευή μέσα σε 4 μήνες. Ακόμα όπως κάνει σαφές θα συνεχίσει να το διαθέτει εθελοντικά στην Πολιτεία όπου χρειαστεί και όσο χρειαστεί.

«Στη Θεσσαλία απεγκλωβίσαμε 4.200 πλημμυροπαθείς. Τα παλαιά άρματα μάχης αντί να τα πετάξουμε μπορούμε να τα αξιοποιήσουμε και από εργαλεία πολέμου να τα κάνουμε μηχανήματα ειδικά για την προστασία του περιβάλλοντος. Μπορούμε να έχουμε ένα άρμα σε κάθε περιφέρεια. Ένα ακόμα εργαλείο δηλαδή στη φαρέτρα. Είναι το μόνο όχημα που μπορεί να δουλέψει και τη νύχτα, δεν σταματάει και μπορεί να πάει σε σημεία που κανένα άλλο πυροσβεστικό δεν μπορεί», λέει μεταξύ άλλων ο κατασκευαστής και προσθέτει: «Το κάνω με την ψυχή μου, είμαι πατριώτης και προσφέρω στο κράτος, και θα συνεχίσω να το κάνω».

Ρεπορτάζ:Χρήστος Μαζάνης
Κάμερα: Νίκος Χριστοφάκης – Γιώργος Δαγαλάκης
Παραγωγή: Ζougla.gr WebTV 2024